En travel uke

Det føles litt rart å blogge om noe som skjedde for over to uker siden, men jeg gjør det uansett. Jeg liker jo å ha denne bloggen til å se tilbake på, og den uka vil jeg absolutt huske!

På mandag dro jeg og Paul inn til Oslo for å gå på kino med Serena. Vi så den nye Tomb Raider, som jeg hadde gledet meg til, men den var litt skuffende. Veldig bra skuespiller, ikke så bra plott. Vi var også og spise vegansk pizza og burger på Pizzeria Valentino, som var gode men litt vel dyre. Men det tok jeg ingen bilder av, så dere får kose dere med havregrøten jeg hadde til frokost.

På tirsdag var det arbeidstrening, som det er hver tirsdag, men da jeg kom dit viste det seg at folk var syke, så jeg kunne bare gå hjem igjen. Kjipt med en slik bomtur, men jeg hadde alt planlagt å handle etterpå, så det var ikke helt krise.

Vi kjøpte masse grønnsaker (og litt andre ting), for dette var også uken jeg juicet en del. Grønne juicer og ingefær og gurkemeie shots. Det ble egentlig bare med den uka, for jeg ble for sliten til å fortsette. Skulle gjerne fortsatt med det, men å lage juice tar mye energi!

Også hadde vi forresten pizza til middag, som kontrast til all den sunne juicen. Anbefaler forresten sånn pizza saks, er helt genialt!

Tirsdag startet jeg med en skikkelig instagram-frokost.

Så var det tilbake til Oslo for å gå på en kunstutstilling hvor blant annet får venn Hilde hadde noen malerier. Anbfaler å sjekke ut instagrammen hennes hvis dere vil se mer!

På torsdag hadde jeg min første legetime hos min nye lege. Jeg endte selvfølgelig opp hos en vikar, men hun var iallfall hyggelig og kontoret virket som et bra sted. Det som var litt morsomt er at kontoret ligger på Lillestrøm Stadion. Et øyeblikk var jeg sikker på at google maps hadde ledet meg feil! Det som er litt mindre morsomt er at jeg må ta 3 busser for å komme meg dit. Typisk, med tanke på at jeg byttet lege for lettere reisevei.

Etter det slappet jeg av litt hjemme før jeg og Paul dro en tur på senteret. Det var salg på elektriske varmetepper og puter, og vi kjøpte totalt fem stykk! Skal bare beholde to av dem selv da, vi er ikke helt gale.

Fredag var det på tide med ukas tredje Oslo-tur. Jeg skulle henge litt med Inger-Johanne, hurra! Mens jeg ventet på henne prøvde jeg denne blomstrete saken som fikk meg til å følge meg som om jeg var 70 år.

Vi var innom litt forskjellige butikker (blant annet en plantebutikk som jeg på mandagen tok en stor omvei for å dra til, men så var den stengt!) og spiste på Loving Hut på St.Hanshaugen, som alltid er en suksess!

Så kom lørdag og søndag, og jeg fikk besøk av Kjersti! Jeg var naturligvis veldig sliten etter en sånn uke, men det gikk helt fint. Jeg og Kjersti er flinke til å være syke sammen.

Så vi gjorde ikke så mye, bare slappet av og så på filmer. Jeg telte hvor mange planter jeg har, altså ting som må vannes, og kom til over 100. Hjelpes! På tide med en plante-shoppe-stopp kanskje? Også lagde vi to veldig gode middager!

Og så helt til slutt: på mandag dro jeg og Paul inn til Oslo for å gå på kino, igjen, denne gangen med Lisa. Vi så ‘Lady Bird’, en fin og koselig film. Anbefales! Så dro vi en tur på Max (de har fått nye veganske burgere og nuggets!). Og så havnet vi i det Upside Down (Stranger Things)!

Siden da har jeg slappet av!